woensdag 4 februari 2015

Voorbereidingen

Knoflook zoals hij er de hele winter bijstaat
Hier is dan mijn eerste blog van 2015....
Ik heb in de afgelopen tijd niet heel veel gedaan in de moestuin, maar ik wil toch de laatste nieuwtjes delen.


Frambozenstruik bij het hekwerk















In midden januari ben ik begonnen met het omspitten van de moestuin. Zo kan de mest worden verwerkt met de grond en kan al het onkruid worden 'begraven' om ervoor te zorgen dat het niet meer terugkomt in de lente.


Van het omspitten heb ik foto's gemaakt. Die zijn hier beneden te zien.
Dit is deel 1, er zullen er nog meer volgen.

Beginnen met graven.
Grond verplaatsen met de kruiwagen.


Hoopjes van de afgegraven grond.


De gegraven geul
De geul is 1 spade diep en de lengte van de steel breed.






In december en januari heb ik meer zaden gekocht, zodat ik nog meer verschillende
groenten kan telen dit jaar. Verder heb ik een overzicht gemaakt van hoe ik de moestuin
ga beplanten dit jaar. Hieronder zie je een overzicht met de namen van de groenten.


Vandaag heb ik mijn nieuwe zaai'tafeltje'in gebruik genomen.
Zaaitafeltje
Het heeft twee lagen waar in totaal 6 zaaibakjes in hangen.

Ik heb al wat zelf verzamelde bakjes met zand gevuld. Die moet nog een beetje op temperatuur komen en dan kan ik zit weekend beginnen met zaaien.
Voor de komende maand blijven de bakjes nog binnen staan
en daarna komen ze te staan in het tomatenkasje dat ik in de achtertuin neerzet.

Bakjes die klaar staan om te gaan zaaien

Kwarkbakjes voor de witte kool








1 opmerking:

  1. Hoi Vera, goed bezig in je volkstuintje je wordt al een echte kenner.
    Iedere keer leer je weer iets bij.
    Succes verder.
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen