woensdag 30 april 2014

Eerste oogst

30-04-2014

In het paasweekend hebben Toine en ik voornamelijk van de tuin en het weer genoten.
De tuin rook heerlijk door de bloeiende Seringen-struik in onze tuin.
Verder stonden de bolbloemen volop in bloei.
Seringen
Viooltje

Anemoon

Narcis
Het weekend van Koningsdag werd er echter weer hard gewerkt.
Bijna alle plantjes in de trays waren veel te groot geworden en ze moesten worden verspeend.
Verder heb ik de courgette-plantjes ieder in een eigen potje gezet.

Ik was blij dat er een scheutje geknakt was, zodat ik die kon weggooien.
Ik heb namelijk 5 zaadjes gezaaid, maar ik heb lang niet genoeg plek voor 5 volgroeide courgetteplanten. Bovendien kunnen Toine en ik nooit alle vruchten eten die er van zoveel planten afkomen. Ik wil misschien hooguit 2 courgetteplanten overhouden.

Courgette
Verspenen van radijs en koolrabi

Eerste oogst van radijs
Hierboven kun je mijn eerste echte oogst zien. De radijsjes die ik op 27 februari heb gezaaid,
zijn nu klaar om te oogsten. Toine wilde graag radijsjes hebben en de komende maand
zal hij ze moeten eten ook, want er komen er nog heel veel aan.





1 opmerking:

  1. Hoi Vera,

    Dat ziet er erg goed uit. Als ik het goed begrijp is het beter dat Toine vegetarisch wordt, want alleen dan kun je alles zelf opeten. Blijft de vraag wat je dan met de bbq moet doen. ;-) Wim

    BeantwoordenVerwijderen